آموزش بورس
خانه > آموزش تحلیل بنیادی > آموزش تحلیل بنیادی قند هگمتان و ۶ نکته بنیادی قهکمت

آموزش تحلیل بنیادی قند هگمتان و ۶ نکته بنیادی قهکمت

آموزش تحلیل بنیادی قند هگمتان

آموزش تحلیل بنیادی قند هگمتان را با بررسی چند عامل افزایش یا کاهش سود ادامه می‌دهیم.

در مطلبی قبلی آموزش تحلیل بنیادی قند هگمتان ۷ نکته مهم در تحلیل بنیادی قند هکمتان را عنوان کردیم.

در تحلیل بنیادی قند هگمتان موارد زیر دارای آثار کمی و کیفی زیادی بر عملکرد و سودسازی شرکت هستند.

بروز هر یک از عوامل زیر می‌تواند بر ایجاد سود و روند سودسازی شرکت تاثیر مهمی داشته باشد.

مروری بر عوامل مالی و عملیاتی موثر در ایجاد سود و زیان قهکمت؛

۱- علل تغییرات مثبت (+)

  1. افزایش نرخ فروش محصول
  2. کاهش هزینه‌های پرسنلی
  3. افزایش مقدار فروش محصول
  4. افزایش خرید و مصرف چغندر
  5. افزایش درآمدحق‌العمل کاری
  6. کاهش هزینه تعمیرات سالیانه
  7. افزایش درآمد ناشی از مشارکت در واردات شکر

۲- علل تغییرات منفی (-)

  1. افزایش هزینه ملزومات اداری
  2. افزایش حداقل حقوق کارگران
  3. واردات شکر خام توسط دولت
  4. افزایش نرخ مصوب خرید چغندر
  5. افزایش نرخ شاخص‌های هزینه‌ای
  6. هزینه بازنشستگی پیش از موعد
  7. افزایش سایر هزینه‌های تولیدی شکر
  8. کاهش ضریب استحصال شکر از چغندر
  9. کاهش درآمد سرمایه گذاری در شرکت‌ها
  10. افزایش سایر هزینه‌های چغندر خریداری شده
  11. افزایش تعرفه‌های قیمت گاز و برق مصرفی و سوخت
  12. افزایش هزینه مالی ناشی از افزایش مبلغ تسهیلات اخذ شده

تمام موارد بالا اتفاقاتی هستند که در گذشته موجب تغییر در میزان سوددهی قند هگمتان شده‌اند.

۳- محیط حقوقی شرکت

تغییرات در قوانین زیر آثار ملموسی بر اقلام مختلف صورت‌های مالی قهکمت خواهند داشت.

مهم‌ترین قوانین و مقررات حاکم بر فعالیت شرکت عبارتند از:

  1. قوانین سازمان بورس
  2. قوانین کار و تامین اجتماعی
  3. قوانین مالیاتی و ارزش افزوده
  4. تعیین بهای ماده اولیه توسط دولت
  5. تعیین بهای فروش محصول اصلی (شکر) توسط دولت

۴- وضعیت تکنولوژی قهکمت

  • تکنولوژی موجود قهکمت در مقایسه با جهان، تکنولوژی بسیار پایینی است.
  • تکنولوژی قهکمت در مقایسه با کارخانجات قند کشور، در حد میانگین کارخانجات قند ایران است.
  • تکنولوژی قهکمت در زمینه اتوماسیون، قدیمی است.

گزارش تجزیه و تحلیل ریسک قند هگمتان

آموزش تحلیل بنیادی قند هگمتان را با توضیح ۴ شاخص‌ عملکردی قهکمت ادامه می‌دهیم.

  1. جذب ماده اولیه
  2. راندمان محصول
  3. فروش محصولات اصلی و فرعی
  4. نیاز کشور به محصول استراتژیک شکر

۵- ریسک‌های قهکمت

  • ریسک مرتبط با این صنعت در حداقل است.
  • ریسک مرتبط با شرکت قند هکمتان در حداقل است.
  • کمبود تولید مواد اولیه چغندر قند در کشور بخاطر شرائط آب و هوایی و خشکسالی سنوات اخیر مهم است.
  • کمبود تولید نسبت به ظرفیت کارخانجات قند و شکر فعال کشور تنها آسیب احتمالی ناشی از خشکسالی است.

۶- مزیت قهکمت

  1. مزیت قند هگمتان بخاطر محل و موقعیت خاص کارخانه قهکمت از نظر کاهش هزینه‌های حمل و نقل
  2. مزیت قند هگمتان بخاطر موقعیت خاص کارخانه قند هگمتان از نظر قرار گرفتن در منطقه تولید چغندر قند

تاسیس

امکانات زیر دلایل خوبی برای بالا بودن ارزش جایگزینی و ارزش از محل تجدید ارزیابی شرکت قند هگمتان هستند.

  1. مزارع اختصاصی قند هگمتان خریداری در سال ۱۳۴۷
  2. مساحت حدود ۱۲۰۰ هکتار
  3. دارای ۱۷ حلقه چاه عمیق

ظرفیت تولید

  • ظرفیت اولیه کارخانه مصرف ۱،۵۰۰ تن چغندر در شبانه روز
  • ظرفیت اولیه تصفیه ۱۰۰،۰۰۰ تن شکر خام در سال
  • تولید فعلی شکر ۳۰۰۰ تن در ۲۴ ساعت در زمان بهره برداری چغندر قند
  • ظرفیت فعلی تصفیه ۵۵۰ تن شکر خام در شبانه روز

در ادامه سایر موارد مربوط به اطلاعات شرکت قند هگمتان را ملاحظه می‌نمائید.

تماس با قهکمت

www.hegmatan-sugar.com/index.php/fa

دفتر مرکزی:

تهران، خیابان انقلاب، بعد از میدان فردوسی، خیابان شهید موسوی، پلاک ۱۸

کارخانه:

کیلومتر ۲۵ جاده تهران، روبروی پلیس راه شهید خرم‌رودی، شرکت قند هگمتان

حسن امیری

مدیر سایت آموزش بورس

آموزش تحلیل بنیادی قند هگمتان

سرمایه‌ گذار و سهامدار محترم بازار بورس و سهام، همه مطالب ما جهت آموزش سرمایه گذاری در بورس بوده و هیچ‌یک از مطالب سایت آموزش بورس به هیچ وجه، یک پیشنهاد جهت خرید و فروش سهام نیست  ………………………………………… www.Bourse-Education.ir

آموزش بورس با سایت آموزش بورس

مطلب پیشنهادی

تحلیل بنیادی شاراک 1

تحلیل بنیادی شاراک ۱ با ۳ نکته مهم فاندامنتال

تحلیل بنیادی شاراک ۱ با ۳ نکته مهم فاندامنتال تحلیل بنیادی شاراک ۱ با ۳ …

دانلود رایگان ویدئو
سرمایه گذاری در بورس و ۶ اصل ضروری آن
  • ابزار کمکی ...
  • پیگیری مداوم ...
  • تنها ریسک بورس چیست؟
  • در بازار بد باید ...
  • در بازار خوب باید ...
  • هدف اصلی و واقعی چیست؟
حسن امیری